چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵
ضرورت بهره‌گیری دولت از محوطه لجستیکی راه‌آهن ایرانشهر برای حمل ترکیبی غلات 02 تیر 1405

ضرورت بهره‌گیری دولت از محوطه لجستیکی راه‌آهن ایرانشهر برای حمل ترکیبی غلات

با توسعه بندر چابهار، تکمیل محور ریلی ایرانشهر–زاهدان و زمان‌بر بودن تکمیل اتصال ریلی ایرانشهر به چابهار، دولت باید برای حمل غلات وارداتی از این بندر به مرکز کشور، از الگوی پرهزینه جاده‌محور فاصله بگیرد و به سمت حمل ترکیبی جاده–ریل حرکت کند. در این میان، محوطه لجستیکی راه‌آهن ایرانشهر با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌شده، می‌تواند نقش حلقه میانی و عملیاتی این زنجیره را بر عهده بگیرد.