نخستین مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد بانوان در زابل افتتاح شد
نخستین مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد بانوان در زابل افتتاح شد
دادستان شهرستان زابل همزمان با راه‌اندازی این مرکز، دستورات قضایی لازم برای جمع‌آوری بانوان معتاد متجاهر و ساماندهی آنان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را صادر کرد.

به گزارش دیار عیار، برای نخستین بار در شهرستان زابل، مرکز ترک اعتیاد بانوان موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی مسئولان شهرستانی و همکاری دستگاه‌های مرتبط راه‌اندازی و افتتاح شد.

این مرکز با هدف ساماندهی بانوان معتاد متجاهر، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات درمانی و فراهم‌سازی زمینه بازگشت آنان به زندگی سالم فعالیت خود را آغاز کرده است.

در پی افتتاح این مرکز، ایرج جهانتیغ دادستان شهرستان زابل با تأکید بر ضرورت برخورد قانونی و در عین حال حمایت از فرآیند درمان و بازتوانی افراد آسیب‌دیده، دستورات قضایی لازم را برای شناسایی و جمع‌آوری بانوان معتاد متجاهر فاقد گواهی موضوع ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر صادر کرد.

بر این اساس، دستگاه‌های مسئول و ضابطین مکلف شدند با هماهنگی و رعایت ضوابط قانونی، نسبت به شناسایی، جمع‌آوری و انتقال افراد مشمول به مرکز ماده ۱۶ اقدام کنند تا فرآیند درمان، بازپروری، توانمندسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با جدیت و به‌صورت مستمر دنبال شود.

راه‌اندازی این مرکز، گامی مؤثر در راستای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه، ارتقای سلامت عمومی و اجرای دقیق تکالیف قانونی دستگاه‌های مسئول در حوزه مقابله و درمان اعتیاد به شمار می‌رود.