انتصاب یک فعال رسانه ای در راس روابط عمومی استانداری، در روند تعامل مدیریت استان و جامعه موثر است
انتصاب یک فعال رسانه ای در راس روابط عمومی استانداری، در روند تعامل مدیریت استان و جامعه موثر است
به علت وجود عقب ماندگی های تاریخی سیستان و بلوچستان، وجود ضعف های مدیریتی، معضلات برگرفته از خشکسالی، وجود مطالبه عمومی برای مرتفع شدن مسائل، ضرورت تعامل جامعه و تصمیم گیران استان بیش از پیش احساس می شد، انتصاب جواد قنبری، مدیر خبرگزاری مهر سیستان و بلوچستان به سمت سرپرستی روابط عمومی استانداری نوید بخش تقویت پل ارتباطی میان مردم و مدیران است.

یکی از مهم ترین وظیفه روابط عمومی سازمان، ایجاد پل ارتباطی میان جامعه و مدیران، مدیران و کارکنان و بلعکس محسوب می شود، برای مشکلات عدیده سیستان‌ و بلوچستان از شمال تا جنوب، راه حل های کارشناسی و یا حتی تجربی وجود دارد که باید بعضاً آن ها را در بطن جامعه و یا میان اندیشمندان و کارشناسان خارج از چارچوب اداری جست و جو کرد، در صورت برقرار بودن ارتباط میان مدیران و جامعه، مدیریت استان می تواند از چنین راهکارهایی برای رفع معضلات و در نتیجه توسعه استان بهره برد.

انجام کار فرهنگی و جلب مشارکت اجتماعی مولفه های مهم رسیدن به توسعه است که در ساختار فعلی، در صورت وجود معاونت سیاسی و اجتماعی مقتدر و مدیرکل روابط عمومی پویا، فعال و متخصص چنین امری تسهیل خواهد شد.

بلاتکلیفی مجموعه روابط عمومی استانداری در زمان اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و عدم شفاف سازی صحیح و تبیین نکردن جزییات طرح از طریق رسانه های استانی بزرگترین آسیب را به معیشت مردم و اعتماد عمومی وارد کرد.

از آن جایی که اکثر روابط عمومی های دستگاه های اجرایی وضعیت مطلوبی از منظر فعالیت های رسانه ای ندارند و برخی مدیران نیز در زمینه پاسخگویی به افکار عمومی اراده ای ندارند و پاسخگوی رسانه ها نیستند، وجود یک مدیر رسانه ای در راس روابط عمومی استانداری برای اصلاح وضع موجود و به حداقل رساندن مشکلات حائز اهمیت است.

در بسیاری از استانداری ها و وزارتخانه ها، از مجریان صحنه و تلویزیون به عنوان مدیرکل روابط عمومی استانداری بهره می برند، این افراد بدون تردید در اداره کردن جلسات موفق خواهند بود، اما با توجه به شرایط موجود، اطلاع رسانی صحیح، تبیین طرح ها، شفاف سازی، جلب مشارکت عمومی، ارتباط با رسانه‌ها و فرهنگ سازی مهم تر از اداره جلسات استانداری است، بنابراین در برخی موارد شاهد انتصاب مدیران خبرگزاری ها و رسانه‌ها به عنوان مدیران کل روابط عمومی استانداری ها هستیم.

در سیستان و بلوچستان با در نظر گرفتن وسعت استان، پراکندگی جمعیت و تنوع افکار و عقاید و وجود چالش ها و آسیب های قومی و اجتماعی وجود یک فعال رسانه ای در راس روابط عمومی استانداری در رفع چالش ها موثرتر خواهد بود.

پس از انتصاب سرپرست روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، متاسفانه شاهد چرخش ۱۸۰ درجه ای برخی رسانه ها از حمایت صرف به هجمه رسانه ای نسبت به عملکرد استاندار آن هم به علت جاماندن از قطار انتصابات هستیم، وجود چنین مسئله ای ضرورت پویا شدن روابط عمومی دستگاه های اجرایی را دو چندان می کند تا منفعت طلبی برخی افراد، خدمات نظام را تحت الشعاع قرار ندهد.