واکنش محمد سرگزی به مصاحبه فداحسین مالکی
واکنش محمد سرگزی به مصاحبه فداحسین مالکی
فداحسین نماینده زاهدان در گفت و گو با تنگه احد با گلایه از همکاران خود در استان اظهار داشت: تا کنون دیگر نمایندگان از همراهی او در خصوص طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی امتناع کرده‌اند. محمد سرگزی نماینده زابل برخلاف عرف، به جای ارسال جوابیه‌ به تنگه احد، در گفت و گو با رسانه ای دیگر به این اظهارات واکنش نشان داد.

محمد سرگزی در گفت و گو با عصر هامون در خصوص مصاحبه نشر داده شده در یکی از رسانه های ‏محلی استان از سمت ‏فداحسین مالکی عضو مجمع نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای ‏اسلامی، مبنی بر اینکه “هفت نفر از نمایندگان ‏مردم استان در مجلس شورای اسلامی‎ ‎از امضا نامه طرح سوال ‏از وزیر راه و شهرسازی امتناع کردند”، تصریح کرد: آقای ‏مالکی به یکی از همکاران عنوان کرده اند که ‏هیچ گونه مصاحبه ای در این زمینه نداشته و طرح نیز، برای استیضاح بوده است.‏

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از آغاز فعالیت های دولت سیزدهم نمی گذرد قالبا ‏در مجلس عرف بر آن ‏است که، اگر ابهامی وجود دارد در ابتدا طرح سوال شود، و اگر سوال به نتیجه نرسد ‏استیضاح صورت می گیرد.‏

سرگزی ادامه داد: نباید در زمان کوتاهی که از فعالیت دولت در این حوزه در سیستان می گذرد، این مورد را ‏مطرح کرد؛ بلکه ‏باید فرصت بیشتری به دولت داد و پس از آن استیضاح صورت گیرد.‏

نماینده مردم زابل گفت: در حال حاضر سعی بر آن است تا عملکرد شش ماهه اول سال فعالیت دولت را ‏بررسی کرده، و براساس ‏آن تصمیم گیری کنیم. ‏

وی بیان کرد: ‏فعالیتهای مجموعه ‏راه و شهرسازیِ سیستان وبلوچستان در دو سال اخیر، سه برابر سالهای گذشته افزایش ‏یافته، افزون بر آنکه پس از سفر ریاست ‏جمهوری و هیئت دولت به استان، ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از ‏محل تهاتر نفت برای بزرگراه چابهار تا حوزه زابل و۲۵۰ ‏میلیون یورو نیز برای حوزه راه آهن با پیگیری ‏نمایندگان پیش بینی شده، و جزو مصوبات سفر بوده، که از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ ‏این اعتبارات باید صرف ‏توسعه زیر ساخت های استان شود. ‏

وی افزود: قطعا کوتاهی هایی در دولت های دیگر به دلایل مختلف در این حوزه وجود داشته، اما دولت ‏سیزدهم از این حوزه ‏حمایت کرده و عزم جدی در حوزه زیرساخت های استان پهناور سیستان وبلوچستان ‏دارد. ‏

سرگزی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در حوزه بزرگراه و راه های اصلی ۱۰۰ درصد اعتبارات در سال ‏‏۱۴۰۱ تخصیص ‏یافته، در حالیکه در سایر حوزه های میانگین تخصیص اعتبارات ۵۰ درصد بوده، و این نشان ‏از نگاه جدی دولت سیزدهم برای ‏توسعه راه های استان دارد.‏

وی در ادامه به ارائه آمار خدمات انجام شده به ویژه در منطقه شمال استان اشاره کرد و گفت: در طول ‏دوساله اخیر میانگین ایجاد ‏بزرگراه در شمال سیستان وبلوچستان ۶۳ کیلومتر بوده و این درحالیست که به ‏طور میانگین در ۱۵ سال گذشته ۲۳ کیلومتر ‏بزرگراه ایجاد شده، جالب تر آنکه در برخی از سال ها میزان ‏ساخت بزرگراه ها صفر بوده، اما در دو سال اخیر ۶۳ کیلومتر شده ‏است.‏ضمنا شایان ذکر است در انتهای سال گذشته ۵۰ کیلومتر بزرگراه در شمال استان زیر بار ترافیک رفته است.‏

عضو مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه پروژه های عمرانی زمانبر است، اظهار کرد: یکی از هزینه برترین و زمان ‏برترین ‏پروژه های عمرانی ساخت بزرگراه است که ساخت هر کیلومتر آن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.‏

وی گفت: با این تفاسیر در طول این دوسال پیشرفت بزرگراه ها به خصوص در حوزه زابل زاهدان چشمگیر ‏بوده، و امید است ‏ظرف دو سال آینده این پروژه به اتمام برسد.‏