محمد سرگزی در گفت و گو با عصر هامون در خصوص مصاحبه نشر داده شده در یکی از رسانه های محلی استان از سمت فداحسین مالکی عضو مجمع نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، مبنی بر اینکه “هفت نفر از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از امضا نامه طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی امتناع کردند”، تصریح کرد: آقای مالکی به یکی از همکاران عنوان کرده اند که هیچ گونه مصاحبه ای در این زمینه نداشته و طرح نیز، برای استیضاح بوده است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از آغاز فعالیت های دولت سیزدهم نمی گذرد قالبا در مجلس عرف بر آن است که، اگر ابهامی وجود دارد در ابتدا طرح سوال شود، و اگر سوال به نتیجه نرسد استیضاح صورت می گیرد.
سرگزی ادامه داد: نباید در زمان کوتاهی که از فعالیت دولت در این حوزه در سیستان می گذرد، این مورد را مطرح کرد؛ بلکه باید فرصت بیشتری به دولت داد و پس از آن استیضاح صورت گیرد.
نماینده مردم زابل گفت: در حال حاضر سعی بر آن است تا عملکرد شش ماهه اول سال فعالیت دولت را بررسی کرده، و براساس آن تصمیم گیری کنیم.
وی بیان کرد: فعالیتهای مجموعه راه و شهرسازیِ سیستان وبلوچستان در دو سال اخیر، سه برابر سالهای گذشته افزایش یافته، افزون بر آنکه پس از سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان، ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر نفت برای بزرگراه چابهار تا حوزه زابل و۲۵۰ میلیون یورو نیز برای حوزه راه آهن با پیگیری نمایندگان پیش بینی شده، و جزو مصوبات سفر بوده، که از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ این اعتبارات باید صرف توسعه زیر ساخت های استان شود.
وی افزود: قطعا کوتاهی هایی در دولت های دیگر به دلایل مختلف در این حوزه وجود داشته، اما دولت سیزدهم از این حوزه حمایت کرده و عزم جدی در حوزه زیرساخت های استان پهناور سیستان وبلوچستان دارد.
سرگزی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در حوزه بزرگراه و راه های اصلی ۱۰۰ درصد اعتبارات در سال ۱۴۰۱ تخصیص یافته، در حالیکه در سایر حوزه های میانگین تخصیص اعتبارات ۵۰ درصد بوده، و این نشان از نگاه جدی دولت سیزدهم برای توسعه راه های استان دارد.
وی در ادامه به ارائه آمار خدمات انجام شده به ویژه در منطقه شمال استان اشاره کرد و گفت: در طول دوساله اخیر میانگین ایجاد بزرگراه در شمال سیستان وبلوچستان ۶۳ کیلومتر بوده و این درحالیست که به طور میانگین در ۱۵ سال گذشته ۲۳ کیلومتر بزرگراه ایجاد شده، جالب تر آنکه در برخی از سال ها میزان ساخت بزرگراه ها صفر بوده، اما در دو سال اخیر ۶۳ کیلومتر شده است.ضمنا شایان ذکر است در انتهای سال گذشته ۵۰ کیلومتر بزرگراه در شمال استان زیر بار ترافیک رفته است.
عضو مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه پروژه های عمرانی زمانبر است، اظهار کرد: یکی از هزینه برترین و زمان برترین پروژه های عمرانی ساخت بزرگراه است که ساخت هر کیلومتر آن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی گفت: با این تفاسیر در طول این دوسال پیشرفت بزرگراه ها به خصوص در حوزه زابل زاهدان چشمگیر بوده، و امید است ظرف دو سال آینده این پروژه به اتمام برسد.