نصیر جدگال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دیار عیار اظهار داشت: با بی تدبیری های صورت گرفته در حوزه تخصیص سوخت طی هفته های اخیر در برخی شهرستانها، کامیونداران اعلام اعتصاب کرده بودند، دست از بارگیری کالا کشیده بودند و علت آن را عدم تخصیص سوخت گازوئیل سهمیه ای عنوان کرده بودند.
وی افزود: قریب به ۴ ماه است که مدیران حوزه پخش فرآوردههای نفتی سوخت کامیون ها را به ۳۰۰ الی ۵۰۰ لیتر و تریلی ها را به ۹۰۰ تا ۱۰۰ لیتر رسانده اند؛ کامیون داران با این وضعیت استعلام، خرج سنگین و نبود سوخت چگونه میتوانند فعالیت کنند؟ این نیز در حالیست که کارت خودروهای استانهای همجوار ماهیانه افزون بر ۵۰۰۰ شارژ شده اند.
وی بیان کرد: برخی از شهروندان تمام سرمایه زندگی شان را صرف خرید کامیون یا تریلی کرده اند، اما با این چالش مواجه هستند که برای پرداخت اقساط تسهیلات با مشکل مواجه شدند.
این فعال اجتماعی ادامه داد: شاید عزیزان مسئول نمیدانند که با کاهش سهمیه چشمگیر سوخت، سیستم حمل و نقل با اختلال مواجه شده و خیلی از کسب و کارها و ساخت و سازها متوقف شده است و حتی کامیون ها به دلیل نداشتن سوخت کافی حاضر به حمل شن و ماسه به محل کار متقاضی نیستند.
وی تصریح کرد: مسدود کردن حدود ۹۰۰ کارت نفتگاز و تحمیل جریمه های سنگین و همچنین کاهش سهمیه سوخت گازوییل به خودی خود یکی از علت های گرانی در صنعت حمل و نقل است و از طرف دیگر در کنار گرانی ها مردم مجبور به خرید گازوییل آزاد هستند که این نیز عمده نارضایتی و فشارها را به مردم تحمیل خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: کاهش سهمیه جایگاه ها و سهمیه گازوییل کامیون داران نه تنها مشکلی را حل نمیکند بلکه چالش های استان را روز به روز افزایش میدهد.
جدگال عنوان کرد: اخباری مبنی بر توقف یا کُند شدن عملیات بارگیری کارخانه های سیمان از ده روز منتشر شده است.
وی گفت: متاسفانه همانند تصمیمات ادوار گذشته، هیچ مسئولی به صورت رسمی درباره مشکلات سوخت کامیون داران سیستان و بلوچستان اظهارنظری نداشته است، امیدواریم مدیران حداقل برای یک بار هم شده در این خصوص تدبیر مناسبی اتخاذ کنند.








