ضعف پیمانکار نگهداری مخابرات سیستان و بلوچستان عامل کاهش کیفیت خدمات مخابراتی
ضعف پیمانکار نگهداری مخابرات سیستان و بلوچستان عامل کاهش کیفیت خدمات مخابراتی
عملکرد شرکت نگهداری مخابرات با کیفیت خدمات مخابراتی نسبت مستقیم دارد، پیمانکار مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان وظایفی مانند نگهداری شبکه سیار و نگهداری فیبر و سیستم های انتقال و تغذیه نیرو مراکز و سایتها را به عهده دارد اما بر خلاف اظهارات مدیر مخابرات سیستان‌ و بلوچستان در رسانه ملی، مدیر ارتباطات سیار و معاون شبکه مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان طی نامه های جداگانه، عدم رضایت خود را از عملکرد این شرکت اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار عیار، محمد حسین عیدی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که با توجه به ضعف شرکت صابران کابل در نگهداری فیبر نوری و سایتهای همراه اول استان و غیرفعال شدن بسیاری از سایتها بمدت چندین هفته و وضعیت اسف بار اینترنت و آنتن دهی خطوط همراه که ما حصل عملکرد شرکت نگهداری است چه اقداماتی تاکنون جهت حل این مشکلات انجام شده است؟ اظهار داشت: شما و دوستانی که به شما گفتند، کاره ای نیستند که ضعف شرکت صابران کابل را تشخیص دهند، ضعف این شرکت را من باید تشخیص دهم.

وی در پاسخ به این ابهام که شرکت صابران کابل تا قبل از اینکه پیمانکار نگهداری پست های مخابراتی شود، فعالیت هایی در حد اجرای پروژه‌های فیبر نوری در کارنامه داشته و اینکه اهلیت این شرکت را برای این کار چه کسی تایید کرده؟ افزود: اهلیت آن را من باید تشخیص دهم.

وی در واکنش به این موضوع که ما مشکلات مخابراتی و ارتباطی داریم، بیان کرد: مشکلات ارتباطی و مخابراتی هیچ ربطی به شرکت صابران کابل ندارد، هر چه هست مربوط به من است و من پاسخ می دهم، شرکتی که نمیتوانسته بینی اش را بالا بکشد الان به یک پیمانکار موبایل کشوری تبدیل شده، اشتباه کردم یک پیمانکار بومی را رشد دادم؟

عیدی زاده در برنامه بازتاب در پاسخ به این پرسش که چه فرد یا نهادی اهلیت شرکت صابران کابل را تایید کرده، اظهار کرد: وظیفه من تقویت پیمانکار استان است، این شرکت پیش از این نصف فیبر استان را نگه داری می کرده اما الان نگهداری کل استان را برنده شده است، از کیفیت کار خیلی راضی هستیم، این شرکت یک پیمانکار قوی شده و یک یا دو استان دیگر تقاضا کردند که این شرکت برود و پیمانکار آن جا شود.

محمود رضا رضایی، مدیر سابق مخابرات سیستان و بلوچستان در گفت و گو با دیار عیار، گفت: شرکت صابران کابل پیش از این که پیمانکار نگهداری شود، فعالیت هایی مانند اجرا و نگهداری فیبر نوری را به صورت پروژه ای در سطح شهر و سایر شهر های استان داشت، اما نه در سطح نگه داری با این وسعت، پیمانکار نگه داری با این وسعت یک شرکتی را می خواهد که هم پشتوانه مالی قوی داشته باشد و هم پشتوانه اجرایی قوی، باید شرایط را تحلیل کرد که حضور آن ها چه نتایج مثبت و منفی داشته است.

عیدی زاده در حالی در رسانه ملی رضایت خود را از عملکرد شرکت نگهداری اعلام کرده و از این شرکت به عنوان یک پیمانکار قوی یاد می کند که مدیر ارتباطات سیار و معاون شبکه مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان در تاریخ ۱۶ فروردین امسال طی نامه های جداگانه، عدم رضایت خود را از عملکرد این شرکت اعلام کردند، حال باید این تناقض میان گفتار مدیر مخابرات استان در رسانه ملی و نامه نگاری ناظران این شرکت توسط دستگاه‌های مسوول و رسانه ها بررسی شود.

مردم، نمایندگان مجلس، مسوولان، ائمه جمعه و اهالی رسانه نسبت به کیفیت پایین خدمات مخابراتی اعم از آنتن دهی تلفن همراه و سرعت اینترنت انتقادات زیادی نسبت به عملکرد مخابرات سیستان و بلوچستان دارند.

رشد دادن پیمانکاران بومی بسیار ارزشمند است اما نباید چنین رویکردی به قیمت کاهش کیفیت خدمات مخابراتی و نداشتن ارتباط پایدار و متضرر شدن مردم تمام شود، شرکتی که به گفته مدیر مخابرات سیستان و بلوچستان، تا پیش از واگذاری نگهداری فیبر و شبکه سیار نمیتوانسته بینی اش را بالا بکشد، چرا و چگونه وظیفه نگهداری با این وسعت به چنین شرکتی واگذار شده است؟ با توجه به این گفته مدیر مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان، این پیمانکار اهلیت عهده دار شدن چنین وظیفه ای را نداشته است.