سبحان بخارایی روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار دیار عیار، اظهار داشت: روز گذشته ساعت ۹:۱۵ از زابل به تهران بلیت داشتم، اما یک اتفاق عجیب و دردناکی برای من رقم خورد، در فرودگاه زابل که هر دو یا سه روز یکبار به مقصد تهران پرواز دارد و فرودگاه خلوتی است، شاهد بی نظمی و حق خوری آشکاری بودم که واقعا نمی دانم متولیان امر چگونه می خواهند قضیه را توجیه کنند؟ حدود ساعت ۸:۳۵ صبح وارد فرودگاه شدم، چند نفری در صف اخذ کارت پرواز منتظر حضور متصدی بودند و اعتراض می کردند که چند نفری بدون نوبت رفتند و کارت پرواز گرفتند، من هم دقایقی را منتظر ماندم، اما اتفاقی نیفتاد.
وی افزود: مدیر فرودگاه زابل را صدا کردیم؛ وعده داد که متصدی می آید و کار مسافران را انجام می دهد. با گذشت زمان، اعتراض کردیم، اما صدایمان به جایی نرسید.
وی بیان کرد: نمی دانم بلیت ما را فروختند یا چه اتفاقی افتاد، در حین ناباوری چهار یا پنج نفر مسافر پشت گیت منتظر بودند، اما هیچ کس پاسخگو نبود، مدیر فرودگاه زابل و مدیر دفتر هواپیمایی نیز پاسخگو نبودند.
این مسافر پرواز زابل به تهران، ادامه داد: ساعت ۹:۱۰ فردی بدون کارت پرواز که در میان معترضان بود، با حضور و رایزنی فرد دیگری در محل فرودگاه، از گیت رد شد، آن طرف گیت، مدیر فرودگاه کارهایش را انجام داد و سوار هواپیما شد.
وی تصریح کرد: برای مدیریت فرودگاه زابل وجهه جالبی ندارد که یک پرواز را به این وضع انجام دهد. در فرودگاه مهر آباد روزانه بالای ۱۰۰ پرواز انجام میشود، اما اینقدر بی نظمی ندارد، مردم زابل باید تا کی اینقدر خفت و خاری را تحمل کنند؟ بخاطر فامیل و فامیل بازی و فلانی آشنای فلانی است.
وی خاطرنشان کرد: بخاطر این موضوع به مدیرکل فرودگاه های سیستان و بلوچستان مراجعه کردم، اما وی از مدیر زیرمجموعه خودش حمایت می کند. ماوقع را به مدیرکل فرودگاه های استان (آقای خسروی) گفتم، اما عنوان کرد که اصلا امکان ندارد، به وی گفتم که در فرودگاه زابل هر چیزی امکان دارد. در نهایت وی عنوان کرد هر کجا که میخواهید بروید و شکایت کنید.
بخارایی گفت: مدیرکل فرودگاه های استان و فرودگاه زابل حقوق می گیرند که به مردم خدمات دهند، وظیفه آن ها پاسخگویی و ارائه خدمات مطلوب به مردم است. [نه اینکه آقای خسروی بگویند: به هر کجا می خواهی بروید شکایت کنید]. چه کسی اجازه چنین رفتاری را با ارباب رجوع به مدیران می دهد؟! آیا مدیران انقلابی این چنین رفتار می کنند؟
سبحان بخارایی اظهار کرد: اگر مسافری پشت گیت صدور کارت منتظر باشد، آیا متصدی می تواند کار او را انجام ندهد و محل را ترک کند؟ چرا تعداد متصدیان بیشتر نمی شود که کارها و خدماترسانی سریع تر انجام شود؟ اگر مسافران دیر رسیدند چرا مدیر فرودگاه زابل وعده صدور کارت پرواز می دهد؟ بنابراین مسافر دیر نرسیده و مشکل جای دیگریست. چرا فردی بدون کارت پرواز در ساعت ۹:۰۵ دقیقه از گیت عبور می کند و جلوی چشم مسافرانی که بلیت دارند و حقشان پایمال شده، سوار هواپیما می شود، صرفاً چون پارتی دارد و سفارش شده؟ تا کی باید شاهد این مسائل در این منطقه باشیم؟
وی اذعان کرد: بنده خواستار این هستم که فیلم دوربین های فرودگاه در اختیار خبرنگاران قرار گیرد تا ابعاد مختلف این فاجعه روشن شود.
مهدی خسروی مدیرکل فرودگاه های سیستان و بلوچستان پاسخ تماس خبرنگار دیار عیار را نداد.








