به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار عیار به نقل از تنگه احد، عدم بررسی فنی و تخصصی چالش های مربوط به قطعی هایی که از طریق حوضچه مخابرات انجام میشود و عدم ارائه راهکار برای آنها باعث شده است که با وجود گذشت چند هفته از قطعی خطوط مخابرات در نواحی مختلف زاهدان همچنان اداره کل مخابرات در سر درگمی و کلپس به سر ببرد.
علیرغم درخواست های کارشناسان و بررسی های آنها مبنی بر عدم کفایت قفل زدن بر در حوضچه ها که آنهم در قدیم بصورت کاملا غیر تخصصی انجام شده است، هنوز تصمیم درستی درخصوص جلوگیری از سرقت کابل های اصلی که مربوط به چندین هزار مشترک میشود اتخاذ نشده است؛ این در حالی است که اداره مخابرات علاوه بر هزینه های معمول، هزینه هایی نیز مبنی بر نگهداری خطوط تلفن نیز از مشترکین دریافت میکند.
باید دید این هزینه هایی که از مردم اخذ میشود و در قبال آن خدمات درستی به آنها ارائه نمیشود را چه کسی پاسخگو خواهد بود!
از طرفی هم اکنون براثر عدم خرید تجهیزات، مناطق خیابان پرستار، دانش، جمهوری، دانشجو، کشاورز، میرحسینی و طباطبایی در زاهدان مدت ۳ هفته است که هیچ گونه ارتباطی ندارند و این درجهان فعلی یک ضعف بزرگ است، آن هم درمرکز استان و کلان شهر زاهدان، از طرفی تکلیف مشترکینی که هزینه های زیادی برای خطوط ADSL پرداخت کرده اند هم مشخص نیست، برخی از مشترکینی که اشتراک های ۶ ماهه و یا ۱ ساله خریداری کرده اند با وجود این قطعی مشخص نیست چگونه و با چه فرمولی قرار است هزینه ناشی از این ضرر و زیان به آنها عودت داده شود.
چندی پیش در برنامه زنده تلویزیونی مدیر مخابرات استان از قطعی حدود ۳۰ هزار شماره خبر داد که تا یکی دو ماه طول خواهد کشید؛ آیا قطعی ۳۰ هزار مشترک تعداد کمی است که آقای مدیر به این راحتی به زبان میآورند؟
ناکار آمدی ها در مخابرات استان تا جایی پیش رفت که امام جمعه اهل سنت مهرستان در انتقادی شدید الحن در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته اعلام کرد: پول هایی که مخابرات از مردم میگیرد حرام است، زیرا در قبال آنها خدماتی ارائه نمیدهد، در خیلی از نقاط آنتنی وجود ندارد و در دنیای پیشرفته امروز مردم اینترنت ندارند؛ خیلی از مردم تلفن ها را جمع کرده اند و به خطوط رایتل و ایرانسل و همراه اول روی آورده اند که هزینه های سرسام آور بر روی دست مردم گذاشته است.
وضعیت سیستان هم بهتر از این نیست و حتی چندی پیش فرماندار زابل خبر شکایت از مدیرکل مخابرات استان، به دلیل بی توجهی نسبت به گلایه های فراوان مردم را مطرح کرده بود، که البته تاکنون هیچ اقدام محسوسی دراینخصوص صورت نگرفته است.
متاسفانه باید گفت که این تنها بخشی از مشکلات حوزه مخابرات استان است و سایر شهرها هم شرایط بهتری ندارند، و حتی ضعف های مدیریتی صدای کارمندان این ادارهکل را نیز در آورده است که بزودی به آن خواهیم پرداخت.