توسعه شبکه ریلی را مهم ترین ابزار نجات کشور می دانم
توسعه شبکه ریلی را مهم ترین ابزار نجات کشور می دانم
نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه راه آهن چابهار به زاهدان که متاسفانه طی مدت قریب به ۱۵ سال گذشته ۳۰ و یا ۴۰ درصد پیشرفت داشته است، توسعه شبکه ریلی را مهم ترین ابزار نجات کشور می دانم، بدون تردید نقش راه آهن در ترانزیت می تواند وابستگی کشور را کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار عیار، فداحسین مالکی در آیین راه اندازی قطار فوق العاده زاهدان به خرمشهر که پیش از ظهر امروز در ایستگاه راه آهن زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: راه اندازی قطار فوق العاده زاهدان خرمشهر حرکت بسیار خوبی است، مسافران نگرانی های در زمینه برگشت شان توسط قطار داشتند که امیدوارم تمهیدات لازم در این زمینه صورت گیرد.
وی افزود: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور متاسفانه فاقد زیر ساخت های لازم است و پس از ۴۲ سال که از انقلاب گذشته، ما در این استان پهناور حتی دو کیلومتر آزاد راه نداریم، وضعیت بسیار اسف‌بار است که من می توانم بگویم که نه تنها در مرکز بلکه در هر گوشه از جاده های استان را نگاه کنیم، جاده های مرگ در ذهن متبادر می‌شود، به طوری که یکی از شهروندان شهرستان خاش به من اعلام کرد که در ۱۸ روز فقط ۸۶ نفر در محور خاش به زاهدان تلفات دادیم، یعنی پس از کرونا بیشترین تلفات و کشته ها در سیستان و بلوچستان را در بخش سوانح جاده‌ای داریم.
وی بیان کرد: این کم لطفی ها را به پای نظام و دولت گذاریم، در این حوزه کج سلیقه های صورت می گیرد.
رییس فراکسیون استان های مرزی کشور با اشاره به کاهش سهمیه سوخت شهروندان سیستان‌ و بلوچستان، عنوان کرد: برخی افراد به طور عجولانه تصمیم می گیرند که ۱۰۰ لیتر طی مدت کوتاهی از سهمیه سوخت شهروندان کم کنند، کاهش سهمیه را در استانی مانند مازندران می توانید عملی کنید زیرا فاصله شهرها به همدیگر نزدیک است، اما در سیستان و بلوچستان که از شمال تا جنوب آن هزار کیلومتر فاصله است آیا تردد این فواصل طولانی با ۱۵۰ لیتر سهمیه سوخت امکان پذیر است؟
وی تصریح کرد: چندی قبل تعدادی از نمایندگان استان های شرق کشور در جلسه با رییس جمهور، راه اندازی قطار سریع‌السیر را مطالبه کردیم، در حال حاضر سفر با قطار در مسیر زاهدان به تهران حدود ۲۲ ساعت به طول می انجامد که این زیبنده نیست.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که استان های شرقی دارند تقاضا می کنم در این زمینه تجدید نظر شود بنده و سایر همکاران هم کمک می کنیم که در حوزه بودجه و اعتبار مشکلات حل شود و این فاصله کم شود.
مالکی اظهار کرد: همانطور که در مسیر تهران به مشهد قطار سریع‌السیر داریم باید قطار سریع‌السیر در مسیر زاهدان به تهران نیز این خدمت انجام شود.
وی ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای زوار، گفت: امسال دولت و مجلس با تمام توان پای کار آمدند تا پیاده‌روی اربعین، سفری پر بار، معنوی و عاری از هر گونه خطر و دغدغه برای زائران باشد.