حمل انبوه کالا بالاخص حمل کالاهای خطرناک در کوتاه ترین زمان با سطح ایمنی و صرفه اقتصادی بالا خصوصیاتی است که حمل و نقل ریلی را با سایر شیوه های حمل و نقل متمایز می کند.
راه آهن چابهار _ زاهدان _ میلک نقطه عطفی در معادلات ترانزیت کالا در کریدور شمال _ جنوب خواهد بود که با بررسی میزان کالای قابل حمل در بنادر چابهار و کنارک و میزان ظرفیت تخلیه کالادر بندر اقیانوسی چابهار اهمیت این پروژه قابل لمس است.
تکمیل پروژه چابهار_زاهدان_ میلک و اتصال راه آهن به بندر چابهار و همچنین حمل کالا مخصوصا مواد اولیه مورد نیاز صنایع با حداقل تعرفه در حجم بالا به چرخیدن چرخ صنایع تولیدی کمک شایانی می کند و راه آهن نیز میتواند به نقطه عطفی در زمینه توسعه اقتصادی و جهش تولید منطقه و کشور بدل شود.
قطع به یقین با اتصال بنادر و صنایع تولیدی با ایجاد خطوط فرعی و آنتنی به شبکه ریلی شاهد کاهش هزینه های تحمیلی به تجار و صنایع خواهیم بود و این صرفه اقتصادی به بدنه چرخه تولید باز خواهد گشت و این مهم زیربنای رونق تولید را رقم می زند.
فرشید عابدی